Arvingarna

Det är inte bara våren som kommit till Göteborg. Arvingarna är också här, verkar det som. När jag var liten hade jag en skiva med Arvingarna, pinsamt nog. Här kommer en liten text-snutt ur låten ”Vad hon inte vet”

Du gör det svårt för trogen man…
Du är för fin för att va’ sann
Och jag tror dig nästan när du säger till mig:
Vad hon inte vet
det har hon inget ont av
vad hon inte vet…
det säger du till mig
Vad hon inte vet
kan vara våran hemlighet
För hon lider inte av vad hon inte vet

Jag undrar var som skulle hända om alla läkarstudenter tvingades lyssna på den låten i några veckor? Typ, om man inte fick veta att man hade cancer – skulle man inte lida av det då?

Lämna en kommentar

Filed under kvinnokamp

Kommentera

